nuffnang adds

Monday, 9 January 2012

bila bosan datangg

membace..mempunyai 1001 faedahhh
mungkin bagi sesetengah orang membace itu adalah satu beban
tngok je berapa ramai yang xsuke subjek sejarahh
alasannya ialah subjek membace dan menghafal
hahahaah
bagi aku
membace ni menjadi satu benda yang seronok
biler kite membace something yang seronok n lawak
or fakta..xpon news2 kee
aku teros terang pon xsuke bace novel
sebab boleh makan mase beratus ari tok abes
aku lagi prefer bace blog ataupon artikel kee
tu lagi menyeronokkan
okk.kt cni aku ada tips tok korang
for those yang rase bosan n xtwu nk wat pe

1) membace benda yang lawak dapat bagi terapi buat otak yang penat dan stress
2) buat benda yang korang rase best sebab korang xkan pernah rase penat n terpakse
3) motivasikan diri biler kite macam nk give up..lau agak2 mlas nk studi tu,ingat2 la mak bpak kt kg..konpem smgat balik nk studi..hahaaha
4) makan la....hahaahaha
5) bukak fb,updates status,update blog ke..hahaha
6) jalan2.....pe lagi..spend wet skit tok hirup udara segar..luaskan pandanganmu!!!!
7) dengor lagu kuat kt headphone n lets make world as yours...hahahaahh
8) lau agak2 bosan sngat kan....pegi la cube aktiviti baru yang korang lom pernah cube lagi..hohohho

Sunday, 8 January 2012

sahabattt

kawan vs sahabat
kite mungkin mempunyai seribu ataupon sejuta kawan
tapi dalam ramai-ramai tu...
mungkin hanya satu ataupon dua saje sahabat yang mampu kite memiliki
dalam konteks ini
sahabat ialah seseorang yang mampu ada bersama dengan kite di waktu senang dan juga susah
sahabat inilah orang yang menyimpan rahsia dan juga aib kite..
walaupun nmpak mcam simple things
tapi satu fakta yang harus kite akui
tidak ada orang di dunia ini yang boleh hidop sendiri tanpa seorang yang di gelar sahabat..
merungkai topik ini.
aku tertarik pada satu quotes yang aku pernah bace...
 



the A to Z of frienship
  (a)ccepts you as you are
      (b)elieves in “you”
      (c)alls you just to say “hi”
      (d)oesn’t give up on you
      (e)nvisions the whole of you
          (even the unfinished parts)
      (f)orgives your mistakes
      (g)ives unconditionally
      (h)elps you
      (i)nvites you over
      (j)ust “be” with you
      (k)eeps you close at heart
      (l)oves you for who you are
      (m)akes a difference in your life
      (n)ever judges
      (o)ffers support 
      (p)icks you up
      (q)uiets your fears

      (r)aises your spirits

      (s)ays nice things about you
      (t)ell you the truth when you need to hear
      (u)nderstand you  
      (v)alues you
      (W)alks beside you
      (X)-plain the things that you
                    don’t understand
      (Y)ells when you won’t listen and
      (Z)aps you back to reality…

thanks to all my friends
because always be with me
and beside me at all times
wish our friendship never ends..




 a,
th

Saturday, 7 January 2012

aku adalah aku..

cintaaa
sesuatu yang subjektif n sangat sukar untuk di perkatakan
semua manusia hidup atas dasar cinta
xperlu nafikan
cinta itu lah yang mampu menghasilkan bibit-bibit kemanusiaan
krana cinta juga kita mampu mengenal tuhan,rasul mahupun keluarga
bergantung pada kita
sejauh mana kite menganggap cinta itu
sesetengah orang menganggap cinta itu buta
cinta itu sakit
tapi cube sejenak kite letakkan cinta itu di suatu sudut yang positif
di mana cinta itu satu perasaan yang suci n tuluss....ceewaaaahhh...
cintai lah dirimu kerana cinta itu milik allah...
siapalah kita tanpa perasaan.. kerana manusia dilahirkan untuk merasa dan memahami
jadilah seorang yang boleh jadi tempat bersandar untuk orang lain
dalam soal ini
aku lebih tertarik dalam serangkap lirik inteam
dalam lagu ini
lirik ini merungkai mengenai cinta

"kerna cinta,
sanggup berkorban apa saja,harta dan nyawa
setiap detik hanya memikirkan tentang si dia yang tercinta
ingin bersama sepanjang masa
tetapi pastikah cintamu dihargai
mungkinkah si dia kan tetap setia
setelah kau serahkan jiwa dan ragamu
mungkinkah kau pastikan tidak dihancurkan
jika engkau mencintai bunga
sedarlah bunga itu akan layu
jika engkau cintakan manusia
sedarlah dia akan pergi
jika engkau mencintai harta
harta itu nanti kau kan tinggalkan
jika engkau cintakan ilahi
hanya dia yang kekal abadi
cintailah ilahi"


jadi....letakkan lah cintamu untuk orang yang
betol2 layak tok peroleh cintamu..

aku dan takdir

ya....
setiap orang ada jalan hidup masing-masing..
begitu juga aku..
dan aku xmampu nk ubah takdir kerana sejak azali memang dah tertulis macam tu...
pada aku...
jadilah nakhoda yang cekap,kemas langkahnye dan tangkas tindakannya ketika mengemudi dan mencorak setiap langkahmu di dunia..
memang hidup ni xseindah apa yang kita bayangkan
dan aku juga pastinya hanya mengharap sesuatu yang indah
tapi aku hanya manusia biase yang xlari dari melakukan kesilapan..
tapi aku yakin kerana setiap yang berlaku itu ada hikmahnya
dan bersyukurlah dengan sape kamu berada kerana itulah kawanmu yang ada di waktu kamu senang dan susah...insyaallahh..

Friday, 6 January 2012